|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4864 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Lekcja poświęcona ćwiczeniom w redagowaniu zaproszeń.Wykorzystałam ten konspekt wielokrotnie i zawsze się sprawdza.Uczniowie są aktywni i wychodzą z zajęć z wiedzą.A przecież o to nam chodzi. Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie I gimnazjum Opracowała mgr Justyna Kozłowska Gimnazjum Publiczne w Mikołajkach
TEMAT: "Mam zaszczyt zaprosić…", czyli jak sformułować zaproszenie.
Czas realizacji: 1 godz. lekcyjna
I. Cele operacyjne:
- uczeń wie, czym jest zaproszenie
- uczeń zna schemat zaproszenia
- uczeń gromadzi słownictwo potrzebne do napisania zaproszenia
- uczeń redaguje zaproszenie
- uczeń wnioskuje i uogólnia
- uczeń kształci umiejętność pracy w grupie
II. Formy i metody:
- praca w grupie, zbiorowa
- analiza tekstu, wnioskowanie ,heureza
III. Środki dydaktyczne :
arkusze szarego papieru, plansze pomocnicze, markery, kredki, blok techniczny, karta pracy IV. Przebieg zajęć:
Sala przygotowana – rozwieszone w różnych miejscach zaproszenia, uczniowie siadają w grupach.
- Zagajenie w sposób nieco żartobliwy:
Mam zaszczyt zaprosić klasę I na lekcję języka polskiego w dniu… w sali … naszego gimnazjum o godzinie…. dotyczącą …?Właśnie jak myślicie, o czym będziemy mówić na dzisiejszych zajęciach?
- Zapis tematu zajęć.
- Heureza:
W jakim celu wysyłamy zaproszenia? W jakich okolicznościach korzystamy z zaproszeń?
- Odsłonięcie przykładowego zaproszenia zapisanego na arkuszu szarego papieru. Analiza tekstu, szukanie schematu:
Uczniowie klasy I c serdecznie zapraszają Szanowną Panią Dyrektor na spotkanie z poezją z cyklu "Jesienne ogrody poetyckie" w piątek 12 października bieżącego roku o godz .18.00 w auli naszego gimnazjum Organizatorzy Uczniowie podają elementy składowe zaproszenia. Na tablicy zawieszam plansze : SCHEMAT: KTO? ZAPRASZA JAK? KOGO? JAKIEJ OKAZJI? GDZIE? KIEDY?
- Gromadzenie słownictwa: Jakiego słownictwa używamy w zaproszeniach? Czy zawsze jest to ton oficjalny? Kiedy możemy użyć form mniej oficjalnych?
Uzupełnienie kolumn( karta pracy przygotowana przez nauczyciela, uczniowie mają wkleić później do zeszytu): Ton oficjalny Ton nieoficjalny
- Praca w grupach :redagowanie zaproszeń, przygotowanie plastycznej strony zaproszenia
( przypominam o estetyce wykonania i poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej i stylistycznej).
GRUPA 1: Zaproście kolegę na przyjęcie urodzinowe koleżanki. Pamiętajcie, ze bardzo dobrze się znacie. Jakiego tonu użyjecie? Zaprojektujcie stronę tytułową.
GRUPA 2 : Zaproście Pana Burmistrza na wystawę prac plastycznych .pt. "Mikołajki przyszłości". Pamiętajcie o formie grzecznościowej. Zaprojektujcie stronę tytułową.
GRUPA 3 : Zredagujcie zaproszenie do wybranej osoby na otwarcie nowego skrzydła szpitala w Warszawie. Dostosujcie formę zaproszenia do adresata. Zaprojektujcie stronę tytułową.
GRUPA 4 : Zredagujcie zaproszenie na bal karnawałowy do wybranej przez siebie osoby. Powiadomcie ją , że to bal maskowy i każdy przychodzi w przebraniu. Dostosujcie formę zaproszenia do adresata. Zaprojektujcie stronę tytułową
- Prezentacja prac , ocena pracy w grupach, omówienie wykonanych zadań
- Praca domowa:
Zredaguj zaproszenie na premierę przedstawienia pt., ,Romeo i Julia". Powiadom w nim, kto odegra główne role. Wypowiedź skieruj do mieszkańców Kopydłowa. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|